Friday, September 21, 2007

Jangan Paksa Mereka Percaya

Jangan paksa ibuku percaya
Jangan paksa ayahku percaya

Tidak mengapa biarkan saja
Aku masih bernyanyi
Aku masih menari
Berlari-lari di kaki bukit gembira
Kerana
Aku tidak pernah derita
Aku tidak pernah luka
Aku tidak berdosa kerana aku ini suci
bersih dari segala benci

Binatang itu akan datang satu hari
Pasti dengan tidak melutut atau merangkak lagi
Kakinya akan hancur dimamah panas abadi
Lidahnya tiada hancur melebur
Sedang matanya juga kabur
Dan pastinya datangnya nanti dengan besi panjang
tertancap keluar dari mulut yang dijolok dari dubur

Aku tidak pasti apa aku mampu melihatnya
apa lagi untuk memaafkannya
Biarkan saja dia berpayah menyusur dengan muka
kembali ke tempat asalnya neraka

Biarkan ayah dan ibuku terus mimpikan aku
Dalam dakap mesra aku masih ketawa
Aku masih hidup di hati dan mata mereka
Maka jangan paksa mereka percaya ..............


-Tragedi Binatang dan Pari-pari Suci-

No comments: