Wednesday, August 05, 2009

Mekap (Lagi)


Ok. ... kita cakap lagi pasal pengalaman mekap muka aku.

(Maafkan aku pada pemakai mekap yang dah lama dan pro, aku budak (motif) baru belajar)

Rupanya base mekap yang aku rasa paling bersih dan suci .... ialah "air sembahyang"/ "wudhu".

Serius !

Bila tiba time zohor .. macam terasa-rasa tak best dengan semua mak nenek yang ditampal di muka ... wajah suci (ewah) seperti meronta mahu bernafas ... Segala base dan primer yang dibubuh dah rasa tak selesa.

Bila cuci muka berwudhu dan letak make up balik ... baru rasa fresh ..

Takyah lah beli eye shadow mahal sebab time zohor memang kena cuci juga. Kalau nak beli mekap yang tahan 8 jam ... hushhh ... aku tak tau lah orang lain, kalau aku yang tak biasa mekap ni memang tak tahan ...

Tapi muka aku sekarang memang teruk dengan bekas jerawat dan kena sun burnt .. jadi pakai mekap pun muka macam letak tepung .. yang sun burnt tu bukan apa ... mekap pagar lahhh .. punya gigih .. panas "lit lit" pun gagah ni keluar cat nih

Ada orang kata aku dah jadi "femes" kat Jitra ni sebab dok cat pagar tu lah



:-)

No comments: