Friday, April 05, 2013

cinta adik lelaki

ada banyak benda dalam hidup ini yang buat kita gembira, dan jumlah semua benda yang buat kita gembira itu jika dihitung adalah sama banyak dengan benda yang buat kita sedih juga.

its hard to see an ending relationship.

not mine.

bukan relationship saya

relationship adik saya, adik lelaki .

sudah lama mereka bersama dari kolej lagi hinggalah kedua-duanya bekerja, walaupun kerja adik aku macam biskut, sekejap ada sekejap tak ada.

perempuan yang bersama dengannya juga sudah kenal rapat dengan kami sekeluarga. Malah mak sering masuk campur dalam urusan hubungan mereka.

pernah sekali mak jalan2 di pekan rabu, dan dari seberang jalan mak nampak adik lelaki dan teman wanitanya sedang duduk berdua di kerusi.

mak terus capai telefon dan hubungi adik lelaki. adik lelaki tidak menjawap telefon.

mak call pula teman wanitanya, mak minta nak cakap dengan adik lelaki.

"Awat hang duduk rapat dekat sangat dengan gepren hang ???"

Bila mereka bergaduh juga kadang adik lelaki menalipon saya mengadu. Saya memang tak akan suka masuk campur. Saya jelaskan sebagai lelaki dia kena handle sendiri masaalahnya.

sudah beberapa kali hubungan mereka berantakan.

adik perempuan juga sudah fed up dengan perangai adik lelaki, yang saya dan adik perempuan berpendapat adik lelaki tidak menghargai sebaiknya teman wanitanya itu.


pernah juga mereka putus hubungan, dan waktu itu adik lelaki yang seorang lagi masih belum berkahwin.

bila mak dapat tahu mereka putus hubungan mak memang marah

"Aku tak kira hang pi kawan balik dgn gepren hang tu ! Awat hang nak tengok aku mati tanpa dapat menantu ???!!!"

aku tidak pasti samada kali ini hubungan mereka akan kembali baik. aku suka pada teman wanita adik aku. tapi aku tahu, dia mungkin tak akan gembira dengan perangai adik lelaki aku itu.

Aku doakan kedua-duanya bahagia, tak kira lah dengan siapa pun.

No comments: