Monday, June 23, 2008

Its Not That Bad

Ya... memang bukanlah sesuatu yang teruk jika naik bas ke tempat kerja. Saya tahu kalau yang tinggal di KL, naik bas atau LRT atau tren, semuanya itu bukanlah sesuatu yang asing lagi. Tapi, bila tinggal di bandar kecil, atau negeri kecil seperti di utara ini, menaiki kenderaan awam bukanlah sesuatu yang ditunggu-tunggu atau disukai. Kenderaan awam yang paling utama pula hanyalah bas.

Bas kat sini pula bukanlah bas yang macam Intrakota ka Rapid ka... yang di KL sana. Di sini bas yang ada biasanya yang macam kamu semua tengok dalam cerita P Ramlee tu, yang macam dalam cerita "Masam-masam Manis"; hah macam tu lah bas yang saya naik pagi tadi..... Cuma yang bezanya saya dengan "Cikgu Murni", tak adalah lelaki hensem yang mengorat saya .


1 comment:

Anonymous said...

kenangan lampau mengimbau..zaman ligan bus di sinar kota..bus mini..
now bus mini cuma ada di sekitar shah alam..

penah jugak naik bus balik pendang bila mana malas nak drive..tapi tak boleh tido walaupon mata kuyu sebab bus laju sgt..asyik brake dengan kaki walaupon takde pedal brake pon..penah terfikir alangkah bestnye jadi Casper yang boleh floating tanpa rasa ngeri dengan kelajuan bus..naik bus memang ngeri lah utk long distance..short distance ok la..

-aku budak pendang-