Friday, August 08, 2008

Buruk Tau Kalau Marah-Marah

Ya memang buruk sangat kalau kamu marah. Kamu nampak macam orang yang hilang diri. Kamu juga kelihatannya sangat tidak bijak bila kamu marah. Tambah-tambah lagi kalau orang tahu sebab yang kamu marah itu. Marah kalau tak bertempatlah yang paling buruk, seburuk-buruknya.

So, kalau nak marah, ikutlah cakap Nabi (Muhanmmad SAW) duduklah dulu, kalau dah memang sedang duduk, baring, tapi dah kalau kat ofis takkan nak baring bergolek atas lantai.....

....dah... pegi amik air sembahyang, kasi hilang itu buruk.

8 comments:

Aku... CikSekut said...

hari ni pun saya marah-marah... tp ada ke tmpt bg rasa marah saya tu? hehe...

*pucuk pangkalnya marah tu mmg tak elok*

Anonymous said...

ye ..kalau marah amik wudhuk kasi lari semua iblis2 yang sedang menghasut.

kalau saya marah? mandi sajalah...biar sejuk satu badan

-aku budak pendang-

a.n.i.Q.u.e said...

Sekut: Kamu tu marah sapa lah pulak...? Orang cute2 ni sesuai kah marah-marah?

:-P

ABP: Kalau dah tengah mengamuk marah sempat kah nak buka baju gi mandi semua, melainkan ambil air satu baldi simbah ja pada yg sedang marah.... hahaha.. lagi berapi lah marah bila baju habih basah

:-))

Anonymous said...

ye la kan..kaalau ada kat padang pasir masa tgh marah orang mcm mana nak mandi kan..tayammum lah..ok tak idea ni?

petua nak marah, marah kat depan swimming pool..boleh terjun terus..heheh

-ABP-

Anonymous said...

Sekut,
bayangkan ko marah aku...dan aku pon mengambil tindakan pantas merendam ko dlm air teh ke kopi ke...mmm..sedapnya dpt makan sekut yang dah direndam..
err...jgn marah ye cik sekut..

-ABP-

Anonymous said...

cik pretty...

susah nak jumpa orang sesama negeri ni..cik pretty ada ym tak?
nak le..boleh ke?boleh ke?boleh ke?

-ABP-

a.n.i.Q.u.e said...

ABP: interesting tu kalau nak tayammum tgh mengamuk......

ha ah boleh saja kalau nak YM.

nah ini email gue: anickue@yahoo.com

Aku... CikSekut said...

cikfit:
eheh... gue ke yg kiut tu? ahhh pasan jap thehehehe :p

u jgn tak tau org kiut ni kalau dia marah lagi hebat blh jadi rasaksa tu..

ABP:
jap aku nk bayang rupa aku setelah direndam... hurmmm kembang... pilih la milo lagi sedap ape. aku pun boleh telan sama...