Wednesday, August 06, 2008

To Apologize Even When You Are Not Wrong

Sometimes you have to apologize even when you are not wrong because you have to feed the other person his ego; and most importantly you just want the work to get done.

This is especially so when you have to deal with some other departments who think that your work is at their mercy. It will become pointless to debate with them when you know they will never budge from their stand, let alone to admit their mistake.

They need to win the battle to make them feel good, but you know deep inside that the war is actually yours to be won eventually.

Hah !

6 comments:

Anonymous said...

inilah yang terjadi pada saya..
kena balik kampung ternak itik kat bendang...whay say u?
baik layan itik dari layan manusia yang egois ni.

-aku bakal penternak itik a.k.a aku budak pendang-

a.n.i.Q.u.e said...

ternak itik..menarik tu....

itik lebih comel dari ayam dan tikus, dats why saya suka Donald Duck.

:-P

Aku... CikSekut said...

my late mom dulu selalu cakap...

"maafkan la kesilapan orang, kita tak tahu kita ada buat silap dgn org lain. mana tahu if kita maafkan org, org lain yg kita dok buat salah tu terbuka hati nk maafkan kita"

kadang-kadang mmg betul bila kita selalu maafkan org, ada masa org kata kita bodoh. Tapi mana lagi baik di sisi Allah... memaafkan org lain atau simpan dendam atau di label bodoh?

* i pun suka donald walaupun dia kedukut :P *

a.n.i.Q.u.e said...

Sekut: Mak you memang berhemah. Mseti jenis yang lembut gitu. Rasanya kalau tgh marah, dengar mak you cakap saja, mesti boleh lemah...

Hehhh... sapa kata Donald kedekut????

:-/

Anonymous said...

pagi2 saya bangun tido dikejutkan oleh suara donald duck yang sunggu merdu giler tu...tq DD!
-ABP-

Aku... CikSekut said...

yes, arwah mak sore dia mmg lembut boleh caiyaq hati dengaq... kalau masa salam dgn dia nk pulak time raya, mmg sekali dia cakap adehhhh mau jadi empangan pedu mata saya huhuhu...

ala dia mmg kedukut sikit tp baik hati... :p