Monday, August 20, 2018

Blog Tidak Lagi Hip

Setelah wujudnya macam macam jenis media sosial yg lain, blog sudah tidak berapa relevant lagi. Ramai blogger telah berpindah ke MukaBuku, InstaGeram, Twitter dan tah hapa hapa lagi lah jenis media sosial lain.

Aku pun sama.

Tu yang sengap lama.

Tapi bila lama bersosial di media media sana, aku rasakan kebebasan aku tidak lagi seperti dulu.

Kadang bila mahu menulis status, harus dengan penuh berjaga-jaga takut ada hati yang tersakiti. Kadang terasa ada drama di sana. Kadang terasa macam mengada-ngada.

Pendapat peribadi kadang boleh memakan diri.

Aku jadi rindu mahu menulis bebas seperti dulu lagi.

Blog aku pun bukanlah famous , tak ada pun orang baca, tapi ok lah, asalkan apa yang di kepalaku dapat kuluahkan tanpa batasan.

Hahaha ... tudia ...

No comments: