Tuesday, May 06, 2008

Posisi Aerodynamic



Kalau kita baca pasal teknik kayuh basikal ni, kita akan jumpa bahawa posisi yang paling bagus untuk mengayuh dengan lebih laju ialah dengan posisi aerodynamic. Posisi ini membolehkan kita menambahkan kelajuan dengan mengurangkan rintangan angin dan menggunakan tenaga yang sedikit apabila berkayuh.

Memang tertungging-tungging tonggek bongkok apa segala para pengkayuh basikal nak bagi badan dalam aero position, sakit habih pinggang bahu semua (aku lah tu...)

Tapi...bila aku solat... baru aku terperasan......... kalaulah aku ni rajin buat solat sunat beratus-ratus rakaat, pasti aku tiada masaalah naik basikal...

Sebabnya... tiada posisi yang lebih aerodynamic melainkan waktu ruku' dan sujud .............





5 comments:

Anonymous said...

Salam buat Ms Pretty,

lama betul tak visit rumah Pretty ni. Banyak dah posting2 menarik utk dibaca.
kena baca pelan2 ni..

-aku budak pendang-

Aku... CikSekut said...

sokong saranan u tu... hurmm saya masih terbayang2 dua budak pompuan pegang tgn, pakai tudung mcm itik, sipar jepun besar, bwk quran dalam beg kain beso...jalan lompat2...

a.n.i.Q.u.e said...

ABP: wehhh ... welkam bek.. hehe..

sekut: cute kan kan kan kan .....

Jaja Shah said...

thehehe, aku tatau samada nak tersengih atau tergelak sekarang ni.

time kenyir tri bulan julai ni, ang mai la, boleh ler amik pengalaman sket

sekut: heppp, mlm ni class. standby kain batik sekali, nak buat pelampung

a.n.i.Q.u.e said...

Ciken: Hello.... ya lah teringin gak nak tengok dan rasa the tri atmosphere ..! .. not to join in lagi lah of course...

wahh best lah sekut boleh mandi pool berkemban .... pastu posing ala2 majalah mangga gitu.. (jgn lupa selak kain sikit Sekut...)

muahahahahahaha