Friday, July 04, 2008

Cerekarama Politik

Aku rasa ramai yang rasa lelah dan penat dgn suasana politik Malaysia hari ini. Sepertinya hampir lemas rakyat Malaysia dibanjiri dengan drama politik membuatkan kita rasa negara kita sudah terhoyong hayang dengan bertimpa-timpa masaalah yang timbul berturut-turut dan berderet-deret.

Sayang sekali saat begini, aku begitu terasa kehilangan Dr M. Ya, dia sudah tidak relevan, tetapi Malaysia perlukan ketua yang dapat menjaga anak buah dan rakyatnya dengan baik. Dr M, meskipun penuh dengan "baggage"nya yang tersendiri tetapi dia mampu mengawal orang di bawahnya, sekalipun seperti ketua yang sangat digeruni dan ditakuti. Dalam masa yang sama aku juga mahu meletakkan salah kepada DR M yang terlalu mengongkong anak buahnya dulu di mana hampir setiap keputusan dibuat oleh Dr M sehingga sekarang tidak ada satu pun pemimpin kerajaan yang mampu membuat keputusan tegas yang tersendiri. Seperti ibubapa yang membuat segalanya untuk anak-anak, bila sahaja mereka tiada, anak-anak tak tahu apa benda pun !.

Lebih memburukkan keadaan, terdapat pula lah Hamba Allah yang bercita-cita nak jadi PM pada 16 September ini. Seorang Hamba Allah yang juga penuh drama, ulah dan sandiwara menjadikan suasana semakin kalut.

Ya, kamu mungkin terkejut. Tetapi aku memang tidak begitu yakin dan percaya dengan Hamba Allah yang seorang ini.

Rekodnya sebagai pejuang Islam seperti yang digembur bukanlah begitu baik ...........

Maaf.


5 comments:

Aku... CikSekut said...

Ya i juga rasa yg sama... lebih-lebih lagi dok keje dgn media. mcm hampeh kepura-puraannya. rasa mcm eiiii... tak tau la. tak keje kang mano den nak cari makan... keje kang eiii rasa berdosa sungguh dok terlibat dlm hal mcm ni... huhuhu indirectly i mmg terlibat...cis bertambah lagi dosa!

Ya i juga agree... I still miss Tun M's leadership. Can't help it. Apa dia nk buat pada si polan itu, i rasa itu urusan dia dgn si polan itu dan Yang Maha Esa... jika dia berdosa, maka dosa dia hanya di hitung dgn si polan itu. Tapi jika si polan itu yg salah... si polan itu dok berdosa dgn satu dunia... I still miss Tun M's leadership no matter what he did... at the end of the day rakyat tetap dapat benefit... bukan ckp kosong, bukan angan kosong. action do speaks louder, i believe so.

and YA... I juga tidak percaya pada kreadibiliti si polan itu... there're several loop hole in him that i can't just say it's right...

Is that the kind of leader we want to lead us? the one who went to hide, just bcos sum1 accusing him for... (u know what la). For god sake, get a life...

*nowadays if pokok bergoyang mesti ada byk sebab, bukan takat angin je pokok bergoyang... dan kenapa asyik pokok yg sama je dok goyang tu kita kena fikir sendiri la jugak* :)

a.n.i.Q.u.e said...

nowadays if pokok bergoyang mesti ada byk sebab, bukan takat angin je pokok bergoyang... dan kenapa asyik pokok yg sama je dok goyang tu kita kena fikir sendiri la jugak* :)


hahaha.. a good one at that !

Anonymous said...

cik pretty,
kalau sudah masuk politik, susah nak jadi 'orang baik'..sebab tu saya takmo masuk politik...hehehe..

-aku budak pendang-

a.n.i.Q.u.e said...

betull...kata kalim siddique orang muttaqin takkan berpolitik...

:-P

Aku... CikSekut said...

mende buatan manusia... sendiri mau paham la kan. Dah nama pun manusia yg invent...