Friday, October 25, 2013

Ujian Lagi

Hidup ini memang ujian.


Penuh ujian .... yg kadang menyebabkan hujan.   Hujan air mata


Dah berapa kali aku pernah tulis pernah bilang sama orang pernah nasihat pernah komen pernah lontarkan bahawa ujian itu tiada kena mengenanya dengan orang lain.  Orang lain itu hanyalah pengantaraan yg Allah ciptakan suasananya khusus untuk menguji kamu.


Ujian itu adalah antara kamu dan Allah. Bukan orang lain.


Ujian itu adalah kiriman dan utusan Allah untuk kamu kembali kepadaNya.

Tapi kita sebagai manusia masih tetap mahu menarik orang lain untuk kamu jadikan bahan sandaran yang kamu rasakan penyebab atau punca kesedihan kamu itu.

Dan memamg benar kata-kataNya

"Dan aku ciptakan sebahagian kamu itu ke atas sebahagian lainnya sebagai ujian utk melihat apakah kamu itu sabar"


Aku bangun pagi dengan rasa sayu. Serasanya apa yang terjadi kelmarin dan hari-hari sebelumnya adalah mimpi sedih.

Degan lemah aku cuba bangun sambil memegang taliNYA .. Rahmat dan RahimNya utk aku diberi kekuatan.


Anta Maulaanaaa .... Ya Allah

Engkaulah Pelindung Kami Ya Allah.

No comments: